Matas returns to his neighborhood in Vilnius (Lithuania) after fleeing the war in Ukraine. He finds Kamilé, his wife, and the friends he left behind when he joined the conflict. Caught off by the resumption of life, he justifies his return by faking an injury to his leg. Deeply marked by the war and unable to confide in anyone, he sinks into this lie that will quickly eat away at him.