During a 24h ceasefire, Marwan heads out in search of his father who refused to leave his Southern village and leaves his wife Rana preparing alone their immigration to Canada. Marwan finds no traces of his father and the ceasefire is quickly broken, forcing him to take shelter in Najib's house, his father’s friend. Marwan finds himself trapped under the rain of bombs with Najib and a group of elders, friends of his father. Tension rises inside and outside of the house. Suddenly, a group of Israeli soldiers enter the first floor. The next three days sees the situation spiral out of control.