Young Sulayman lives in Morocco in the "clay rock" region, in perfect harmony with the fauna and flora. An orphan, he was raised by an elderly hermit nicknamed the man "with the unruly veins." Sulayman encounters Khadija, the daughter of the chief of a vast region, a man hungry for power who views with a jaundiced eye his daughter's marriage with a shepherd.