In 1974, the Portuguese and their descendants fled Angola where nationalist groups gradually claimed their territory back. A tribal girl discovers love and death when her path crosses that of a Portuguese soldier. Then, a Portuguese squad is barracked inside a wall from which they will have to escape once the past comes out of the grave to claim its long-awaited justice.