In the 1990s, three childhood friends, Joseph, Antoine, and Saveria, enjoy a peaceful and hot summer in their small Corsican village. Each of them participates in organizing the annual ball. During the event, Joseph meets the leader of an underground nationalist cell, in order to join his troops. This choice is not to the liking of his friends and creates tensions within the trio.