For three years, Viridiana and Paul have been trying to conceive a child through medically assisted reproduction (MAR). When they learn that Viridiana is definitively infertile, an introspective, trying, and giddy night begins. In the privacy of their apartment, the couple explore their desires, frustrations, love, suffering, and fears.