One night, seven-year-old Zélie sees her young Aunt Clara arrive at the family home. Clara is sad, doesn't leave her bedroom and wears bandages on her wrists. Faced with the mystery of this closed door, Zélie realizes that all she has to do to lift her aunt out of her melancholy is to help her dispel the clouds in her head.