Marcelo has devoted his life to teaching at the Faculty of Philosophy. When Professor Caselli, his mentor, dies unexpectedly, Marcelo expects to inherit the Department´s kingdom.
However his plans turn upside down with the unexpected arrival of Rafael Sujarchuk, a charismatic and seductive colleague, whom returns from his pedestal in European universities to claim the philosophy Department for himself.
Marcelo's clumsy efforts to prove that he is the right candidate will trigger a hilarious philosophical duel, while his life - and the country - enter a spiral of chaos.