In the mid-seventies, a strange man arrives in a quiet provincial city. In a restaurant, without any apparent reason, he starts insulting Claudio, a renowned lawyer. The community supports the lawyer and the stranger is humiliated and thrown out of the place. Later that night the stranger, who is determined to wreak a terrible vengeance, intercepts Claudio and his wife Susana. The lawyer then takes a path of no return involving death, secrets and silences.