1888. Théodore Lepré arrives at the Château des Confines (Auvergne) where he was hired as an assistant by the famous astronomer Bastien Désormeaux. Gaspard Fresnel, a villager whose behavior is at least ambiguous, tells him the legend of Ophélie de Ferjac, a young woman who died of grief in this castle three centuries ago and whose ghost would seek revenge. As an apprentice scientist, Théodore refuses to believe in these superstitions. But very quickly, his rational mind will be shaken by the presence of a mysterious White Lady, as well as by a Wolf - also white - who wanders at night around the castle...