In a world where the oceans have been depopulated of all life, two biologists attempt to track down the last whale, whose song is the only sound left beneath the blue waves. One of them, aboard her old underwater capsule, sinks deep into the ocean. As the pressure increases, the raptures of the deep overwhelm her. Reality, dreams and memories mingle. Visions that seem to emanate from the ocean itself take her to an underwater cave where life is secretly reborn.