Doctor Frank has created Yann to his image. The young clone growsup thinking that he is an orphan affected by a brain tumor. This false tumor is the pretext for an annual analyses which allows the doctor to verify the good health of his creation. On the occasion of the twentieth session of analyses, he passes on to him his memory through amateur movies and so reveals to him his real identity. The movie is the theater of this first and ultimate confrontation between the creator and his creature.