At 13 years old, Jeanne is still a child. Her only friend, a turkey living in her garden and speaking to her in her head, keeps telling her that growing up is betraying yourself. But in high school, Jeanne is stirred by Laurène, who triggers a desire for change in her. The turkey is willing to do anything to stop it. No matter if it hurts.