The peacefulness of a wild lake and its wildlife is suddenly disturbed by the arrival of a hiker: Stéphane, a thirty-something city dweller recovering from burnout. Just when he thinks he's found solitude and tranquility, the mysterious lake turns out not to be as quiet and isolated as it seems.