David Rousseau, a best-selling novelist with writer’s block, returns to his hometown of Mouthe to unravel the secrets surrounding his birth – and find inspiration again. Meanwhile, it looks like the town may have an art-loving serial killer who’s staging dead people to look like paintings. Rousseau gets embroiled in the investigation, much to the annoyance of local police officer, Louvetot, with events taking a dark turn when he discovers that a victim who survives, is obsessed with him and his work. After a chase through France and Switzerland, , Rousseau finally discovers the truth about his father and his inspiration returns.