Aglaé, a young factory worker, has only one reference point in her life: her job at a car crash test site. When she learns that the factory is going to be relocated abroad, she surprises everyone by accepting to go to India in order to hold on to her job. Accompanied by two colleagues, she sets out on a perilous journey by car to the other side of the world.
A journey packed with surprise and a test successfully passed for this first feature that is halfway between social comedy and screwball drama.
Somewhere between an absurd comedy and a satirical tale, Éric Gravel succeeds in bringing a touch of the extraordinary to a dull and depressing daily routine. All of this with an astonishing ability to frame his scenes and deliver dialogue.