A young bourgeois couple discover that they are in the inheritors of an old country uncle whom they were not even aware existed. Sets of clues indicate that the dead man possessed a large personal fortune. This unexpected opportunity puts a spanner in the works of the heretofore smooth running daily life of this quiet couple.