He'd hardly begun his first day of training as a thanatopracteur, when Vincent, age twenty, abandons the profession. Going out of the hell of the funeral home with his first day salary, he is going crosses an angel in the person of Iris, a young prostitute. Having touched death, Vincent is going to touch life. More than a sexual and emotional adventure, it is an immediate and mutual love at first sight. To continue paying this story of love, Vincent finally takes back his training course. Without love, life is not worth being lived. Death either, moreover!