Two sisters and a brother, Claire, Martine and Philippe, form a tribe. Each of them is faced with making an important decision that risks turning their lives upside down. The subject of fear is the film's theme, but seen through the prism of family, thereby allowing for the sharing of memories where complicity, humor and even violence can be investigated.