In the middle of the 19th century, in the heart of France, Wladislas lives in his castle with his faithful servant, Tobiec. Wlad is a creature of another time : thirsty for blood and immortal, he is the last of his kind and can not stand his extreme loneliness anymore. Wlad only aspires to one thing : to become human again! He learns from Yarod, an old and quite crazy scholar, that he will be able to recover his humanity only if he shares a mutual love with a human woman and if she is still alive once their passion will have been consumed... Shortly after, in the village, Lucyllia, a young peasant, decides to go offer her services to the castle...