Ali, a jobless father, has the idea of creating an original business as a way out of unemployment. A little girl abandons her homework the time it takes to do some shopping for her mother and gets lost in a forbidden mall. A sixty-year-old woman at last takes the time to learn to drive. Altogether, they tell the story of a housing project and its inhabitants who hold their heads high despite difficulties: Dravemont.