Guided by the report of the actress Meg Gehrts, we travel more than a century later with a mobile cinema to original locations of Schomburgk's film adventures. Together with Togolese viewers, we question the film images regarding their historical background and the effects of colonialism. What do they reveal, what do they conceal about "Togoland", which at the time was praised as the "model colony" of the German Empire? And how will we have to deal with colonial film footage in the future?