Not easy to be the son of his father. Michael Douglas knows a lot about that. The eldest son of the great Kirk Douglas, it took him a long time to emancipate himself from his influence and emerge from his father’s shadow to forge his own stature as a star. With a rare tenacity, Michael Douglas led a double career as an actor and producer. For each of them, he won an Oscar. And yet, despite his successes, he suffered a lot of trials, alcohol, a chaotic private life, and cancer. By tracing his tormented life, this documentary intends to show how Michael, long considered the son of a monument of the cinema, became in turn a giant.