A filmmaker opens up about her Hashimoto's thyroiditis during a day of writing at her home in Alsace. Her introspection leads her to question the link between environmental pollutants and her auto-immune disease. All around her, the climate, disrupted by pollution, shows signs of the depletion of freshwater resources.