In Yakoma, capital of Batanga, an imaginary country, successful entrepreneur Grégory Moungo is found dead in a luxurious apartment, with no sign of a fight. An accident ? His meteoric rise and growing fortune would suggest otherwise. Especially since the suspects are not lacking: Eva, the sulphurous mistress who knows more than she says; Christine, the flouted wife or Xavier, the discreet partner with whom he shared his secrets? The investigation into the death of Gregory will open a breach in the high spheres of Batangaise politics.