Sergio travels to a metropolis in West Africa to work for an NGO as an environmental engineer on a road project between the desert and the forest. There, he becomes entangled in an intimate yet unbalanced relationship with two inhabitants of the city, Diára and Gui. As neo-colonial dynamics among the expatriate community unravel, this fragile bond becomes his only refuge from an impending collapse into solitude or barbarism.