As Christmas approaches, Paul, his daughter and his son-in-law, are buying a Christmas tree. In the evening, the tree is nicely decorated, but it does not stand perfectly vertically and this will be the first thing that Mathilde, Paul's companion, will notice when she returns from a few days of absence for her work.