1947. On a beach in Normandy, Madeleine, a waitress and young mother, meets François, a wealthy, and cultivated student. They hit it off immediately, as though it were fate. But as their destinies intertwine, it’s obvious what Madeline wants to leave behind, while the world that Francois is running from is only slowly revealed.