Filmed between the Phantom Road BR-319, the Transamazônica BR-230 and in the real village of Realidade (Reality), Curupira and the Machine of the Destiny documents the encounter of the creature Curupira, protectress of the forests, and the incarnated ghost of Iracema, a 14-year-old prostitute. A portrait of 2021 Brazil and the ravage of Amazonia forest: the cyclical history and story of Brazil in favour of a so-called progress and an avenge for the warm ruins of an addicted future.