A humpback whale is beached on a remote shore. During the fight to save its life, we will discover the story of these extraordinary creatures, denizens of the world’s oceans. Inspired by Heathcote Williams’ bestselling book, WHALE NATION takes us on a journey of discovery into the unexplored territories and barely known society of whales, with their remarkable abilities and incredibly rich and complex social lives.