Contrary to general opinion, her son, Jean-Albert Lièvre, and her daughter, Véronique, decide to accommodate her in the family home in Corsica, surrounded by an atypical team. There, step by step, month after month, over a year, Flore will literally spring back to life.
In this tale of an unhoped-for renaissance, we discover that the terrible disease can't be cured, but that we can learn to live with it.