A five-part documentary series, each episode lasting 26 minutes, on the legends that inspired The Hobbit and The Lord of the Rings, from Alsace to New Zealand. Featuring John Howe, Tolkien's renowned illustrator and concept artist for Peter Jackson's two trilogies. A journey to the frontiers of reality and imagination, discovering a world of unexpected richness.