Adversaries, competitors, true or false enemies in a funny game... They evolve in the debate of ideas, politics, scientific research, new technologies, the artistic world or the economy. The stakes of their competition go beyond personal confrontation.
The episodes in this documentary series are based on a dramaturgy that favors suspense and behind-the-scenes action rather than the parallel unfolding of facts. They expose the mechanisms and orchestration of the competition, and draw on every possible source: stumbling blocks, betrayals, rallies... Illustrated with numerous archive images and commentary by historians, specialists and/or people close to the protagonists.