Gad Elmaleh decides to leave New York and move back to Paris, to get baptized and become a Catholic. Despite his attempt to hide the truth from his Jewish family, Gad's parents discover their son's unconditional love for the Virgin Mary - and for them, it's a nightmare! Determined to bring Gad back to reason and to his Jewishness, they turn his conversion into a battlefield - as Gad tries to make them understand by any means necessary that his sincere beliefs do not change his identity and the love he has for his family.