On one side, Naterris, a very, very large multinational agro-chemistry company with a 9 billion euro annual turnover. On the other side, Zaccharias, Mélanie, Denis and Kevin, oyster farmer, accountant, restaurant operator, and worker. Just plain, ordinary folks. In the middle: a river polluted by Naterris, beside which these ordinary folks live and work. After two years of bitter trials, Naterris is sentenced to pay a pitiful indemnity to those who’ve lost everything.
Unlike the other plaintiffs ready to accept this meager tip, the aforementioned quartet decides to appeal so that justice will “truly” be served. But to appeal, they must provide new evidence about the company whose imposing skyscraper towers over the square in front the Défense, Paris’s business quarter. They have only thirty days to find this proof of willful wrongdoing. Zaccharias, Mélanie, Denis and Kevin therefore decide to head for Paris. Their mission isn’t impossible but looks as though it’s going to be very, very difficult!