In order to explain the mysterious silence of the volcano, Aline, the person in charge of the observatory, has called upon two Parisian volcanologists: J-M, keen on science and full of certainties, and Katia, his young trainee, who has a much more sensory approach to telluric forces. Followed by Gavin, a mysterious local guide, the two volcanologists will climb to the volcano and discover that nothing ever fades away. Not volcanoes. Nor myths.