Julie Armand, a nonchalant middle school teacher who is always late, doesn't imagine she'll make it her life-long career. Today is the Day Against Violence and Julia doesn't pay attention when 15-year-old Ethan tries to confide in her. Trip to Santarém recounts the story of her path toward listening.