Acqua Alta - Crossing the Mirror is a pop-up book whose drawings and paper volumes are the décor of a story, visible in augmented reality. Looking through a tablet or smartphone, the ten double pages of the book become the stage to a short dance performance, thanks to a custom-made application. In a simple graphic stroke, drawings and folded paper come together to reveal the virtual life of a woman, a man, a house. It is the story of a catastrophe and a dive into the imaginary realms of water.