This film explores the memory of the Mayenne landscape, which preserves the traces of ancient legacies. But this memory is in danger of disappearing. And the landscape is gradually fading from our imagination of the countryside. For its traces are degrading as the anthropic transformations of space take place. As if man wants to take revenge on nature.