After the success of his Japanese series featuring the adventures of Okko, a demon-hunting ronin, the comic book author Hub returns with his new series, The Serpent and the Spear, an Aztec thriller. On this occasion, he agreed to be filmed during the last six months of his work on Volume 1. Behind the closed doors of his studio, the storyboards are created before our eyes. The author confides his doubts, the roots of his inspiration, and shares his vision of a cartoonist's work with us. Hub a Comics Trip is both the portrait of an artist at work and a genuine comic book creation class.