Marie goes to great lengths to raise her two children in the countryside while keeping her job in a Parisian luxury hotel. When she finally gets a job interview for a position she had long been hoping for, a national strike breaks out, paralyzing the public transport system. The fragile balance that Marie has established is jeopardized. Marie then sets off on a frantic race against time, at the risk of foundering.