Antoinette, a school teacher, is looking forward to her long planned summer holidays with her secret lover Vladimir, one of her pupils’ father. When she learns that Vladimir cannot come because his wife organized a surprise trekking in the Cévennes National Park with their daughter and a donkey to carry their load, Antoinette decides to follow their track, by herself, with her own stubborn donkey.