At the age of 24, Mortaza had to flee his own country, Afghanistan, because he was sentenced to death by the religious authorities. Forced into exile, through a dangerous and clandestine road, Mortaza will reach Europe to join the country he wished to ask for asylum: France.
Meet Mortaza VR tells the twelve-year-journey of a young man who wanted to live free. The experience plunges the audience into Mortaza’s recollections, sharing his intimacy, dreams, doubts and fights for freedom.