The Horrifically Real Virtuality sketches an introspective portrait of the burgeoning VR industry, and wishes to evoke, with tenderness and self-mockery, its relationship with the world of cinema. Ed Wood, a young Hollywood director of Z movies, offers Bela Lugosi, famous for endlessly playing a vampire, the lead role in his latest film. In it, Bela plays a character with an ability to access a parallel dimension, virtual reality, in which he encounters humanoids from another time: spectators.