Sunlight shines on a thermo-solar power plant in Andalusia whose architecture recalls ancient alchemical engravings, like a sacred temple of the twenty-first century. From its radiance come the voices of an antimatter physicist and an eco-feminist, who share their reflections on disintegration, time, and energy.