In Argentina, one woman dies every week as the result of illegal abortions. In 2018, for the seventh time, a motion supporting legal, secure and free abortion was presented to the National Congress. The project provoked a fierce debate, revealing a society divided more than ever between the pro-life and freedom to choose positions. Through an assemblage of passionate testimonies, LET IT BE LAW documents the determination of women fighting bravely to secure the right to physical self-determination, and bears witness to their massive mobilization in the streets of Buenos Aires. LET IT BE LAW marks Juan Solanas’ return to Cannes Official Selection – a powerful, militant andnecessary documentary revealing the urgent and vital struggle for the recognition of women’s rights.