In a small-town elementary school, 8-year-old Michael lays on the cold gym floor, stretching with the rest of his class. Suddenly the class hears the sound of a gunshot nearby. As they rush to seek refuge in their gym teacher’s office, Michael senses something familiar about the shooter and makes a daring move, altering both of their lives forever.