The night when Victor Frankenstein finishes creating his creature, a dream filled with hallucinations troubles his sleep. A genuine fantasy of incest, this dream, reawakening both the memory of a childhood romance and the ghost of his dead mother, frightens Victor as much as the creature waiting for him behind the bed curtain.