Li Mo left China many years ago but the Nereids have continued to haunt him. Because anyone who has seen these beautiful and fatal nymphs is gently consumed by languor and desire.
Adapted from L’Homme qui a aimé les néréides, excerpted from Nouvelles Orientales by Marguerite Yourcenar (1938), Éditions Gallimard.