Two couples, Léa and Marc, Karine and Francis, have been friends for a long time. The macho husband, the girlfriend with a bit of a big mouth, they all take their place in the group. But harmony is shattered the day Léa, the most discreet of the bunch, tells them that she has written a novel, which goes on to become a best-seller. Far from rejoicing, small jealousies and dirty tricks begin to erupt. Human, too human! It's when success arrives that one recognizes one's true friends... Would the happiness of some be the cause of misfortune for others?